10 elemenata kvalitetne web stranice
Koji su najbitniji elementi kvalitetne web stranice? Kako poboljšati rad?
Svaka web stranica fokusirana je na određeni cilj: promocija, prodaja proizvoda, upoznavanje korisnika i slično. No što je s najbitnijim elementima web stranice? Smatrate li da Vaša web stranica ima sve potrebno kako bi bila dovoljno dobra? U nastavku Vam donosimo 10 najvažnijih elemenata kvalitetne web stranice.
1. Brzina web stranice
U današnje vrijeme brzina je, možemo reći, postala najbitnija. Ako se vaša stranica ne učitava dovoljno brzo, velika je vjerojatnost da će klijent napustiti stranicu i prije njezina učitavanja. Statistike su pokazale ako se stranica ne učita za 3 sekunde, čak 50% klijenata napušta stranicu. Ovo se posebno odnosi na mobilne uređaje. Bitno je prepoznati kvalitetnog hosting providera – server gdje će Vaša stranica biti dostupna. Učitavanje i optimizacija stranice se može postići na razne načine, a brzina je posebno važan element pri izradi, kojem pridajemo posebnu pažnju. Odabiremo izradu stranica koje će biti vrlo brze i optimizirane, kako bismo izbjegli potencijalne probleme i odlazak klijenata. Nadalje, optimizirane fotografije koje su postavljene na stranicu su također bitne za kvalitetu. Ako na Vašu naslovnu stranicu postavite 5 fotografija velikog formata, dodatno ćete usporiti učitavanje. Stoga je potrebno optimizirati fotografije i svesti element brzine na najvišu moguću razinu.

2. Responzivan dizajn
Postoje različiti uređaji preko kojih korisnici mogu pristupiti Vašoj web stranici – stolna računala, laptopi, tableti, mobiteli i slično. Budući da je rezolucija i veličina ekrana svakog uređaja drugačija, bitno je dizajnirati kvalitetnu web stranicu koja će biti prilagođena svakom uređaju. Velika većina današnjih korisnika većinom koriste mobitel, a dizajn stranice iz tih razloga mora biti kvalitetan i responzivan. Ne želite da Vaši korisnici moraju pomicati stranicu lijevo-desno kako bi u potpunosti vidjeli sadržaj. Tu u igru dolazi responzivnost.
3. SEO Optimizacija
Kvalitetna web stranica mora biti SEO optimizirana. Što to točno znači? Pojednostavljeno, prilagoditi Vašu stranicu korisnicima i Internetskim tražilicama. Korisnik mora biti zadovoljan sadržajem koji pronađe na Vašoj web stranici, a stranica mora biti čitljiva, strukturirana i prilagođena korisniku. SEO optimizacija je proces koji nije moguće postići preko noći. To je proces kojim se povećava vidljivost Vašeg sadržaja na tražilicama. Što je bolje odrađena SEO optimizacija, Vaša stranica će imati bolju poziciju na tražilicama. Ovo je jedan od elemenata kvalitetne web stranice koji zahtijeva duboku analizu, razvoj i strpljenje korisnika. Sadržaj je ključ kod kvalitetne web stranice.

4. Zanimljiv, točan i kvalitetan sadržaj
Svaki korisnik koji dolazi na Vašu web stranicu očekuje odgovore na pitanja koja ima. Ako Vaš sadržaj nije dovoljno kvalitetan, on neće dobiti informacije koje ga zanimaju. Potrebno je uložiti vrijeme i kreirati sadržaj koji će biti ispravan, točan i kvalitetan za korisnika. Postoje različiti programi pomoću kojih možete provjeriti jel Vaš sadržaj gramatički točan. Kao što je već spomenuto, sadržaj je temelj modernih i kvalitetnih web stranica. Stranica mora biti prepoznata od korisnika i on mora biti zadovoljan prikazanim informacijama. Zato je sadržaj vrlo visoko pozicioniran na našoj ljestvici od 10 elemenata kvalitetne web stranice.
5. Navigacija
Navigacija je posebno bitan element za kvalitetnu web stranicu. Ako korisnik ne pronađe informacije koje su mu potrebne u vrlo kratkom roku, velika je šansa da će napustiti Vašu stranicu. Potrebno je kvalitetno strukturirati web stranicu, kreirati navigaciju ne samo u meniju, već i na mjestima koja će pomoći korisniku u određenom trenutku (dno stranice, lijeva ili desna strana…). Kod navigacije je potrebno koristiti jednostavan rječnik, koji će jasno i jednoznačno opisati korisniku gdje se nalazi ili gdje sljedeće kliknuti. Postoje dvije vrste navigacije – primarna i sekundarna. Primarna navigacija je ona pri vrhu stranice, dok sekundarna služi za navigaciju na specifične stranice. Naprimjer: određeni recepti, blog, članci i slično.
6. Sigurnost
Vaši posjetitelji moraju biti zaštićeni. HTTPS protokol i SSL certifikat su postali standard. Ako Vaša web stranica nema minimalne sigurnosne značajke, tražilice će Vas označiti kao nesigurne, a samim time posjećenost korisnika će biti smanjena, ili u najgorem slučaju onemogućena. Korisnici na Vašim stranicama ostavljaju podatke, poput imena, prezimena i email adrese, a ti podaci moraju biti dostupni samo Vama. U krajnjem slučaju, morate obratiti pozornost i na Uredbu o zaštiti osobnih podataka (GDPR). Izlaganje informacija može biti štetno, ali i opasno.

7. Kontakt informacije
Još jedan bitan element je u svakom trenutku dostupne kontakt informacije. Osim kreiranja posebne stranice za kontakt, gdje će se nalaziti sve informacije o Vama i Vašem poduzeću, potrebno je prikazati informacije i na drugim mjestima. Naprimjer, na naslovnoj stranici omogućiti poziv na jedan klik. Nadalje, ako ste zainteresirali korisnika, on će Vas pokušati kontaktirati što prije. Zato je potrebno što više olakšati korisnicima slanje upita prema Vama, jer to je inicijalni korak za početak poslovanja i realizaciju novog projekta.
8. Povezivanje s društvenim mrežama
Ako imate već kreirane profile na društvenim mrežama, to je sjajna vijest. Ako nemate, bilo bi dobro da ih kreirate. Vašu web stranicu potrebno je povezati sa društvenim mrežama, kako biste lakše došli do korisnika. S druge strane, društvene mreže su moderan način promocije, jer precizno možete “targetirati” korisnike koji će bii zainteresirani za Vas i Vaše proizvode. Na taj način povećat ćete svoju prisutnost i pokazati korisnicima da ste tu za njih. Dostupni ste i uvijek spremni za komunikaciju. Postoje različiti načini oglašavanja na društvenim mrežama, a detaljnije o tome možete pročitati ovdje.

9. Multimedijalni sadržaji
Kako bismo približili Vaš način rada posjetiteljima, koristimo različite galerije i video zapise. Kao što stara poslovica kaže: “Slika govori više od tisuću riječi”. Predstavite sebe, Vaš proizvod ili poduzeće pomoću slika i videozapisa. Time ćete zainteresirati korisnika, a vizualni sadržaj je neusporedivo bolji od samog teksta. Isto tako, Vaši videozapisi mogu se postaviti i na Youtube, na taj način možete steći još više korisnika koji su zainteresirani za Vas. Kvalitetna web stranica zahtijeva i kvalitetan sadržaj, a slike i videozapisi su u ovom segmentu predstavljanja izrazito bitni.
10. Održavanje web stranice
Web stranicu je potrebno održavati. Barem nekoliko puta godišnje je potrebno ažurirati stvari, provjeriti jel sve u redu, izmijeniti i doraditi sadržaj i ostalo. Izraditi web stranicu i nakon toga ju ne održavati nije dobro. Potrebno je analizirati postojeće stanje i periodično poboljšavati funkcionalnosti postojeće stranice. Mi ćemo Vam opravdati svaki naš uloženi sat na ažuriranje, tako da ćete točno znati što smo napravili i u što ste uložili svoj novac. S ovom točkom zaključili smo 10 elemenata svake kvalitetne web stranice.

Kako povećati posjećenost web stranice?
Svaki početak je težak. Tako je i s novim web stranicama. Glavno pitanje je kako doći do publike i povećati posjećenost web stranice? Gdje pronaći korisnike?